Ondertussen is niet meer het gemeentedecreet maar het decreet over het lokaal bestuur de toepasselijke wetgeving voor de werking van ons lokaal bestuur. Artikel 272, §1, tweede lid stelt:
"Als het organisatiebeheersingssysteem daarvoor een regeling bevat, kunnen provisies ter beschikking gesteld worden van personeelsleden voor het betalen van geringe exploitatie-uitgaven die voor de goede werking van de dienst onmiddellijk moeten worden gedaan. Het eerste lid is niet van toepassing op de betalingen vanuit die provisies."
In functie van deze regelgeving uit het decreet over het lokaal bestuur werd onze procedure aangepast. De nieuwe procedure (zie bijlage) maakt onderdeel uit van het organisatiebeheersingssysteem en werd door het managementteam goedgekeurd op 9 mei 2022.
Het is ondertussen geen vereiste meer dat de gemeenteraad deze procedure goedkeurt maar omdat dit vroeger wel zo was, brengen we de nieuwe procedure ter kennisgeving, en heffen we het besluit van 28 maart 2013 op.
Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 272.
De gemeenteraad neemt kennis van de nieuwe procedure werken met provisies.
Het gemeenteraadsbesluit van 28 maart 2013 betreffende de voorwaarden voor de terbeschikkingstelling van provisies wordt met onmiddellijke ingang opgeheven.