Terug
Gepubliceerd op 12/10/2022

2022_CBS_01269 - Buurtcomité Ter Locht - Halloween Drink - zaterdag 5 november 2022

college van burgemeester en schepenen
di 04/10/2022 - 13:30 collegezaal, Binnenplein 1, 2070 Zwijndrecht
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

André Van de Vyver, burgemeester; Ann Van Damme, schepen; Bruno Byl, schepen; Denise Melis-De Lamper, schepen; Veerle Beernaert, schepen; Steven Vervaet, schepen; Ilse Weynants, algemeen directeur

Secretaris

Ilse Weynants, algemeen directeur

Voorzitter

André Van de Vyver, burgemeester

Stemming op het agendapunt

2022_CBS_01269 - Buurtcomité Ter Locht - Halloween Drink - zaterdag 5 november 2022

Aanwezig

André Van de Vyver, Ann Van Damme, Bruno Byl, Denise Melis-De Lamper, Veerle Beernaert, Steven Vervaet, Ilse Weynants
Stemmen voor 6
Bruno Byl, Ann Van Damme, Denise Melis-De Lamper, Veerle Beernaert, Steven Vervaet, André Van de Vyver
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
2022_CBS_01269 - Buurtcomité Ter Locht - Halloween Drink - zaterdag 5 november 2022 2022_CBS_01269 - Buurtcomité Ter Locht - Halloween Drink - zaterdag 5 november 2022

Motivering

Motivering

Buurtcomité Ter Locht organiseert een Halloween Drink aan het speelpleintje van Ter Locht op zaterdag 5 november 2022. 

Op het speelpleintje zetten zij tenten neer en verkopen drankjes, soep en hamburgers. Ze zullen enkele tafels plaatsen. 

Ze gebruiken een au bain marie om de soep warm te houden en een elektrische bakplaat om de hamburgers op te bakken.

Het evenement start om 17.00 uur en eindigt om 20.00 uur. 

De voorbereidingen starten diezelfde dag vanaf 16.00 uur. Het einde van de opruim wordt voorzien om 21.00 uur.

Men verwacht zo'n 60 bezoekers.

Advies Milieudienst

Positief advies van de Milieudienst.

Advies dienst Noodplanning

In het kader van de corona-maatregelen dient de organisator te voldoen aan de op het moment van aanvang van het evenement geldende ministeriële besluiten, protocollen en andere epidemiologische wetgeving. De maatregelen worden bepaald door de code die de coronabarometer aangeeft op het moment van aanvang van het evenement. Alle informatie is te vinden via:

De aanvrager is verantwoordelijk voor de correctheid en de volledigheid van de informatie in de aanvraag. De adviezen die worden ingewonnen zijn daarom enkel geldig voor de opstelling en de activiteiten die werden aangeduid op het aanvraagformulier.

De organisator dient er voor te zorgen dat het evenement aan alle gestelde standaardvoorwaarden van de brandweer en politie inzake veiligheid en toegankelijkheid voldoet, zowel door de eigen medewerkers, onderaannemers, partners, deelnemers en bezoekers, als alle andere betrokkenen van het evenement. 

Deze standaardvoorwaarden staan beschreven in het Bestuurlijk Handhavingsreglement (te raadplegen op www.zwijndrecht.be) en in de Standaardvoorwaarden Brandweer Zone Antwerpen (te raadplegen op www.antwerpen.be). Een kopie van deze documenten is te verkrijgen bij de dienst communicatie en veiligheid.

Advies politie

De politie verleent hiervoor gunstig advies.

  • toegangsweg voor hulpdiensten (4 meter breedte) moet gevrijwaard blijven
  • breedte van 1,5 meter moet steeds gevrijwaard blijven op het trottoir voor de voetgangers

Juridische grond

n.v.t.

Regelgeving bevoegdheid

Artikel 56-57 van het decreet lokaal bestuur
Het college van burgemeester en schepenen is bevoegd op basis van artikel 56-57 van het decreet lokaal bestuur

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college verleent aan buurtcomité Ter Locht toelating voor het organiseren van een halloweendrink op zaterdag 5 november 2022.

Artikel 2

Het college gaat akkoord met het advies van de Milieudienst, dienst Noodplanning en politie.


Bijlagen

  • 20221105_Aanvraag Halloween Drink Ter Locht.pdf
  • 20221105_Advies Milieudienst Halloween Drink Ter Locht.pdf
  • 20221105_Advies dienst Noodplanning Halloween Drink Ter Locht.pdf
  • 20221105_Advies politie Halloween Drink Ter Locht.pdf