De Vlaamse Overheid - Agentschap Facilitair Bedrijf stelde een bestek op met nummer 2021/HFB/OP/74753 met als voorwerp: Leveren van bureaustoelen en vergaderstoelen op kantoor.
De opdracht: Perceel 1 – Leveren van bureaustoelen op kantoor, werd gegund aan de firma Pami nv Industrielaan 20 te 3900 Pelt. De raamovereenkomst loopt tot 6 september 2024 en is met 1 jaar verlengbaar.
In het bestek is uitdrukkelijk opgenomen dat de raamovereenkomst toegankelijk is voor lokale besturen.
Volgens artikel 47 § 2 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten is een aanbestedende overheid die een beroep doet op een aankoopcentrale vrijgesteld van de verplichting om zelf een plaatsingsprocedure te organiseren.
Er wordt voorgesteld om toe te treden tot de raamovereenkomst van de Vlaamse Overheid - Agentschap Facilitair Bedrijf voor het volgend perceel: Perceel 1 – Leveren van bureaustoelen op kantoor, gegund aan de firma Pami nv Industrielaan 20 te 3900 Pelt.
In 2023 zal door de gemeente Zwijndrecht via de raamovereenkomst een eerste bestelling van 25 standaard bureaustoelen geplaatst worden. De kostprijs voor 1 standaard bureaustoel zonder voeten- en neksteun en zonder gasveer bedraagt 289,05 euro excl. btw. Voor 25 standaard bureaustoelen bedraagt de kostprijs 7 226,25 euro excl. btw of 8.743,76 euro incl. btw. In 2024 en 2025 wordt voor het aankopen van nieuwe bureaustoelen 5 000 euro per jaar voorzien.
Er is geen exclusiviteit en geen afnameverplichting.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a (limiet van 140 000,00 euro excl. btw niet bereikt) en artikel 47 (gecentraliseerde aankoopactiviteiten en aankoopcentrales).
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, artikel 90, 1°.
Het decreet van 26 maart 2004 betreffende de openbaarheid van bestuur.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Er wordt goedkeuring verleend aan het bestek 2021/HFB/OP/74753 van de Vlaamse Overheid - Agentschap Facilitair Bedrijf met als voorwerp: Leveren van bureaustoelen en vergaderstoelen. De opdracht werd aanbesteed met als gunningswijze de openbare procedure. De raamovereenkomst loopt tot 6 september 2024 en is met 1 jaar verlengbaar.
Voor de aankoop van bureaustoelen treedt de gemeente Zwijndrecht toe tot de raamovereenkomst van de Vlaamse Overheid - Agentschap Facilitair Bedrijf, gegund aan de firma Pami nv Industrielaan 20 te 3900 Pelt. De gemeente Zwijndrecht wenst gebruik te maken van de raamovereenkomst voor leveren van bureaustoelen en vergaderstoelen op kantoor voor het volgende perceel:
In 2023 worden via de raamovereenkomst 25 standaard bureaustoelen aangekocht, de kostprijs bedraagt 8.743,76 euro incl. btw. In 2024 en 2025 wordt voor het aankopen van nieuwe standaard bureaustoelen 5 000 euro per jaar voorzien.