Terug
Gepubliceerd op 04/04/2023

2023_AlgCom_00018 - Software omgevingsvergunning en leegstand en integrator vastgoedinformatie - goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze

algemene commissie
wo 12/04/2023 - 20:00 raadzaal gemeentehuis, Binnenplein 1, 2070 Zwijndrecht
2023_AlgCom_00018 - Software omgevingsvergunning en leegstand en integrator vastgoedinformatie - goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze 2023_AlgCom_00018 - Software omgevingsvergunning en leegstand en integrator vastgoedinformatie - goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze

Motivering

Motivering

In het kader van de opdracht “Software omgevingsvergunning en leegstand en integrator vastgoedinformatie” werd een aangepast bestek met nr. 756 opgesteld door de dienst contractbeheer.

De aangepaste raming bedraagt 152 892,56 euro excl. btw of 185 000,00 euro incl. 21% btw voor een contractuele duurtijd van 48 maanden.

Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking.

Juridische grond

De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.

De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 41, §1, 1° (het geraamde bedrag excl. btw bereikt de drempel van 215 000,00 euro niet).

Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.

Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.

De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.

Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.

Regelgeving bevoegdheid

De commissie is bevoegd op basis van artikel 37 van het Decreet over het Lokaal Bestuur
<p>De commissie is bevoegd op basis van artikel 37 van het Decreet over het Lokaal Bestuur:</p><p>&sect; 1. De gemeenteraad kan commissies oprichten die zijn samengesteld uit gemeenteraadsleden. De commissies hebben als taak de besprekingen in de gemeenteraadszittingen voor te bereiden, advies te verlenen en voorstellen te formuleren over de wijze waarop vorm wordt gegeven aan de inspraak van de bevolking telkens als dat voor de beleidsvoering wenselijk wordt geacht. De commissies kunnen altijd deskundigen en belanghebbenden horen.<br><br>&sect; 2. Artikel 28 en 34 zijn van overeenkomstige toepassing op de vergaderingen en de stemmingen in de commissies. </p>

Besluit

De algemene commissie beslist:

Artikel 1

Het bestek met nr. 756 en de raming voor de opdracht “Software omgevingsvergunning en leegstand en integrator vastgoedinformatie”, opgesteld door de dienst contractbeheer, worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt 152 892,56 euro excl. btw of 185 000,00 euro incl. 21% btw voor een contractuele duurtijd van 48 maanden.

Artikel 2

Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking.

Artikel 3

De opdracht wordt bekendgemaakt op nationaal niveau.


Bijlagen

  • Bestek 756 GR
  • 2022.12.13 GoedkLvw
  • 2023.03.28 GoedkStopzetting