In 2022 werden er aan het onthaal 27 enkelvoudige rookmelders verkocht. Er werden geen koppelbare rookmelders verkocht. De verkoopgegevens zijn bijgevoegd in bijlage.
Er werden in 2022 4 defecte rookmelders omgeruild.
4 verschillende diensten zijn betrokken bij deze dienstverlening :
• KCC/Onthaal: Verkoop
• Financiën: Opmaak per kwartaal van overzicht verkochte rookmelders + facturen behandelen
• Economaat: stock bijhouden + bestellen
• Noodplanning: contact Oscare en administratie.
Gezien de werklast die deze dienstverlening met zich meebrengt niet opweegt tegen het geringe aantal rookmelders dat nog verkocht wordt, stelt de administratie voor om de verkoop van rookmelders stop te zetten.
Oscare neemt de stock én de defecte rookmelders terug. Er wordt een afrekening gemaakt voor de verkochte items (verschil tussen genoteerde stock en geretourneerde stock inclusief defecte rookmelders). Na afrekening krijgen we een eindfactuur van Oscare.
Aan de gemeenteraad van maart zal voorgesteld worden om dit retributiereglement op te heffen.
Gemeenteraadsbesluit van 19 december 2019 betreffende "Retributiereglement voor het ter beschikking stellen van rookmelders".
De algemene commissie geeft positief advies bij de opheffing van het retributiereglement voor het ter beschikking stellen van rookmelders met ingang van 1 april 2023.