Aan de versie van 25 maart 2021 worden de volgende wijzigingen voorgesteld:
- algemeen: informatie wordt anders of eenvoudiger geformuleerd om zo de leesbaarheid te bevorderen. Wanneer hier geen inhoudelijke wijziging aan gekoppeld wordt, bespreken we dit niet verder in onderstaande toelichting.
- algemeen: informatie wordt verplaatst of in een andere volgorde gezet, ook weer om de leesbaarheid te bevorderen. Wanneer hier geen inhoudelijke wijziging aan gekoppeld wordt, bespreken we dit niet verder in onderstaande toelichting.
- algemeen: bepaalde aspecten van de dienstverlening zijn reeds lang realiteit, maar werden niet opgenomen in het huishoudelijk reglement. Gezien dit geen nieuwe dienstverlening is, bespreken we dit niet verder in onderstaande toelichting.
Inhoudelijke wijzigingen
2.1 In het kort lichten we toe wat Kobbe en Kozze is, waarvoor de dienstverlening staat. Ook onze nieuwe erkenning 'kleuteropvang met kwaliteitslabel' wordt vermeld.
2.5 We zijn enkel doorlopend open tijdens de schoolvrije dagen van de Zwijndrechtse scholen. Soms krijgen we de vraag ook of we open zijn voor Zwijndrechtse kinderen die bv. in Antwerpen of Kruibeke naar school gaan. Hierop kunnen we niet ingaan. Dit is reeds lang de afspraak, maar stond niet in het huishoudelijk reglement vermeld.
3.1.3 In deze alinea gaan we kort in op wat kinderen tijdens het opvangmoment kunnen doen in Kobbe en Kozze.
3.2.2 In deze alinea gaan we kort in op wat kinderen tijdens de schoolvakantie kunnen doen in Kobbe en Kozze.
3.2.5 In deze alinea werden twee zaken aangepast:
- ouders kunnen gratis annuleren als ze ons dit tot 7 dagen vooraf melden (vroeger was dit 10 werkdagen). Deze aanpassing is in het voordeel van de ouders.
- Annuleren ouders 6 dagen (of minder) voorafgaand aan de gereserveerde opvangdag, kan een joker ingezet worden.
Zijn de 5 jokers reeds opgebruikt, wordt het halve dagtarief (5,5€) aangerekend.
Door deze maatregel worden ouders nog steeds gestimuleerd om te verwittigen zodat de dienst mensen op de wachtlijst kan contacteren.
4.1 Sinds dit schooljaar heeft elk kind een barcode. Deze unieke code maakt het in- en uitschrijven makkelijker (minder fouten, sneller). We geven elk kind een sleutelhanger met deze barcode. We vragen om deze sleutelhanger aan de boekentas van het kind te bevestigen. De eerste sleutelhanger is gratis. Bij vernieuwing vragen we €0.5.
4.1 Wanneer ouders gescheiden zijn en aparte facturen wensen, kunnen ze dit doorgeven. Dit was reeds een dienstverlening, maar stond niet in het huishoudelijk reglement vermeld.
4.2 Reeds meerdere jaren werken we met het softwareprogramma I-Active (voorheen I-school). We geven iets meer toelichting over de werking en de voordelen voor ouders.
9.1 De tarieven staan in het retributiereglement. Toch opteren we om deze tarieven ook in het huishoudelijk reglement op te nemen.
9.1 Om de tijdsregistratie makkelijker, sneller en correcter te realiseren krijgt elk kind een barcode. Een sleutelhanger (met de barcode) wordt aan de boekentas van elk kind gehangen. De eerste sleutelhanger is gratis. Is deze sleutelhanger stuk of verloren, wordt een kost van €0.5 aangerekend.
9.4 De tarieven voor boetes staan in het retributiereglement. Toch opteren we ervoor om deze tarieven ook in het huishoudelijk reglement op te nemen.
De algemene commissie bespreekt de voorgestelde wijzigingen.
De algemene commissie is akkoord dat dit punt doorverwezen wordt naar de gemeenteraad.