Terug
Gepubliceerd op 23/08/2023

2023_CBS_01002 - Raamcontract aankoop van poets- en sanitair producten - goedkeuring lastvoorwaarden, gunningswijze en uit te nodigen firma's

college van burgemeester en schepenen
di 08/08/2023 - 13:30 collegezaal, Binnenplein 1, 2070 Zwijndrecht
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Ann Van Damme, schepen; Bruno Byl, schepen; Denise Melis-De Lamper, schepen; Veerle Beernaert, schepen; Steven Vervaet, schepen; Ilse Weynants, algemeen directeur

Verontschuldigd

André Van de Vyver, burgemeester

Secretaris

Ilse Weynants, algemeen directeur

Stemming op het agendapunt

2023_CBS_01002 - Raamcontract aankoop van poets- en sanitair producten - goedkeuring lastvoorwaarden, gunningswijze en uit te nodigen firma's

Aanwezig

Ann Van Damme, Bruno Byl, Denise Melis-De Lamper, Veerle Beernaert, Steven Vervaet, Ilse Weynants
Stemmen voor 5
Bruno Byl, Ann Van Damme, Denise Melis-De Lamper, Veerle Beernaert, Steven Vervaet
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
2023_CBS_01002 - Raamcontract aankoop van poets- en sanitair producten - goedkeuring lastvoorwaarden, gunningswijze en uit te nodigen firma's 2023_CBS_01002 - Raamcontract aankoop van poets- en sanitair producten - goedkeuring lastvoorwaarden, gunningswijze en uit te nodigen firma's

Motivering

Motivering

In het kader van de opdracht “Raamcontract aankoop van poets- en sanitair producten” werd een bestek met nr. 769 opgesteld door de dienst contractbeheer. Het contract heeft een looptijd van 48 maanden, maar kan steeds opgezegd worden met een opzegtermijn van 1 maand. In tegenstelling tot het vorige dossier zijn toiletpapier, handzeep en papieren handdoekjes aan de te leveren producten toegevoegd.

De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op 16 500,00 euro excl. btw of 19 965,00 euro incl. 21% btw per jaar. Voor een contractperiode van 48 maanden bedraagt de raming 66 000,00 excl. btw of 79 860,00 euro incl. 21% btw.

Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

Juridische grond

De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.

De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van 140 000,00 euro niet) en artikel 43.

Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.

Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.

De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.

Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.

Regelgeving bevoegdheid

Het college is bevoegd op basis van het delegatiereglement zoals vastgesteld door de gemeenteraad op 27 januari 2022.
<p>Het college is bevoegd op basis van het delegatiereglement zoals vastgesteld door de gemeenteraad op 27 januari 2022.</p>

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het bestek met nr. 769 en de raming voor de opdracht “Raamcontract aankoop van poets- en sanitair producten”, opgesteld door de dienst contractbeheer, worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten.

De raming bedraagt 16 500,00 euro excl. btw of 19 965,00 euro incl. 21% btw per jaar. Voor een contractperiode van 48 maanden bedraagt de raming 66 000,00 euro excl. btw of 79 860,00 euro incl. 21% btw. Het contract kan steeds opgezegd worden met een opzegtermijn van 1 maand.

Artikel 2

Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

Artikel 3

Volgende ondernemers worden uitgenodigd om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking:

  • Alpheios Belgium, Gaston Fabrélaan 50 te 2610 Antwerpen;
  • BOMA, Noorderlaan 131 te 2030 Antwerpen;
  • Ecolab bvba, Noordkustlaan 16C te 1702 Groot Bijgaarden;
  • King Belgium, Rue du Cerf 190/1 1332 Genval.

Bijlagen

  • Bestek 769.pdf
  • Bijlage 01 Checklist_allesreiniger_keukenreiniger_ruitenreiniger_sanitairreiniger.docx
  • Bijlage 02 Checklist_handafwasmiddelen.docx
  • Bijlage 03 Checklist_handzeep.docx
  • Bijlage 04 Checklist_machineafwasmiddelen.docx
  • Bijlage 05 Checklist_textielwasmiddelen_huishoudelijk.docx
  • Bijlage 06 Toelichting_checklist_allesreiniger_keukenreiniger_ruitenreiniger_sanitairreiniger.pdf
  • Bijlage 07 Toelichting_checklist_handafwasmiddel.pdf
  • Bijlage 08 Toelichting_checklist_handzeep.pdf
  • Bijlage 09 Toelichting_checklist_machineafwasmiddelen.pdf
  • Bijlage 10 Toelichting_checklist_textielwasmiddel_huishoudelijk.pdf