De aanvraag heeft dossiernummer 2251815 in Eaglebe en is in bijlage toegevoegd.
JH Den Trechter VZW wil op donderdag 31 oktober 2024 vanaf 21:00 uur een feestje in het Jeugdhuis organiseren volgens het thema Halloween. Het Jeugdhuis wenst het einduur te bepalen op maximum 04:00 uur op vrijdag 1 november 2024. De voorbereidingen hiervoor starten op donderdag vanaf 16:00 uur en het einde van de opruim is voorzien op vrijdag om 06:00 uur. JH Den Trechter VZW rekent op een opkomst van ongeveer 100 personen.
Advies politie: Gunstig, met voorwaarde dat de buren in kennis dienen gesteld te worden. Het is het tweede jaar op rij een te late aanvraag.
Advies Milieudienst: Het evenement gaat bij voorkeur door in de de polyvalente zaal.
Advies Jeugddienst: gunstig.
N.V.T.
Het college verleent toelating aan JH Den Trechter VZW voor het organiseren van Krelloween van donderdag 31 oktober 2024 tot en met vrijdag 1 november 2024.
Het college geeft toelating dat dit evenement plaatsvindt in het jeugdhuis, mits de organisator gebruik maakt van een decibelmeter.
JH Den Trechter VZW dient de omliggende buren op de hoogte te stellen van deze activiteit.
Het college gaat akkoord met het advies van de Jeugddienst, politie en Milieudienst.
De aanvraag heeft dossiernummer 2253002 in Eaglebe en is in bijlage toegevoegd.
Ook dit jaar organiseert JH Den Trechter VZW weer een editie van de Nacht van de jeugdbeweging. Iedereen vanaf 15 jaar is welkom om samen met andere jeugdverenigingen in het Jeugdhuis een onvergetelijke avond te beleven in het thema Wild Wild West. Inkom is gratis voor diegenen die in uniform komen naar deze festiviteit. Deze activiteit start op vrijdag 18 oktober 2024 om 21:00 uur en het einde is voorzien op zaterdag 19 oktober 2024 om 04:00 uur. De opbouw hiervoor start op woensdag 16 oktober om 17:00 uur en het einde van de opruim is voorzien op zaterdag 19 oktober 2024 om 6:00 uur. JH Den Trechter VZW verwacht ongeveer 150 jongeren.
Advies politie: Gunstig.
Advies Milieudienst: Het evenement gaat bij voorkeur door in de de polyvalente zaal.
Advies Jeugddienst: gunstig.
N.V.T.
Het college verleent toelating aan JH Den Trechter VZW voor het organiseren van de Nacht van de jeugdbeweging van vrijdag 18 oktober 2024 tot en met zaterdag 19 oktober 2024..
Het college geeft toelating dat dit evenement plaatsvindt in het jeugdhuis, mits de organisator gebruik maakt van een decibelmeter.
JH Den Trechter VZW dient de omliggende buren op de hoogte te stellen van deze activiteit.
Het college gaat akkoord met het advies van de Jeugddienst, politie en Milieudienst.
Het college wordt advies gevraagd over de grondverdeling van het perceel, z.n., 2de afdeling, sectie A n° 437/E3. Het perceel is volgens het gewestplan Antwerpen dd. 03/10/1979 gelegen in woongebieden.
Volgens opzoekingen van het kadaster heeft perceel 437/E3 een oppervlakte van ca. 11 137,20 m². Het perceel is gelegen aan de Kerkstraat. Het perceel wordt opgesplitst volgens het opmetingsplan, opgemaakt door landmeter Jan Vermeiren dd. 16 maart 2016, aangepast op 30 april 2024 in 2 loten 2A en 2B. Het opmetingsplan is toegevoegd als bijlage bij deze collegenota.
De reden van splitsing is om lot 2A toe te voegen aan de eigendommen van de gemeente Zwijndrecht ingevolge een ruiltransactie met de loten 3A, 3B en 3C welke loten zullen toekomen aan Craeyenhof Properties.
Zie verslag gemeentelijke omgevingsambtenaren.
Het college gaat akkoord om een gunstig advies voor de splitsing van perceel, z.n., 2de afdeling, sectie A, n° 437/E3 over te maken aan notariskantoor Marc Jansen en Arvid Leroi.
Het college neemt kennis van de gevraagde verdeling.
Ladeji Abolore - Kazernestraat 14, 2070 Zwijndrecht heeft op 24/06/2024 een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend met referentie OMV_2024090936 en gemeentelijk dossiernummer O/2024/160 voor:
De aanvraag omvat
De locatie van de aanvraag is Kazernestraat 14-16, 2070 Zwijndrecht en heeft de kadastrale omschrijving 2de afdeling, sectie A nr. 0523 M en EPB-nummer 11056-G-OMV_2024090936. De aanvraag werd ingediend op 24/06/2024 en versie V3 in het Omgevingsloket werd volledig en ontvankelijk verklaard op 16/08/2024. De aanvraag is niet onderworpen aan de milieueffectrapportage. Ze bevat handelingen opgesomd in art. 11 t.e.m. 14 van het BVR d.d. 27 november 2015 tot uitvoering van het decreet betreffende de omgevingsvergunning, de vereenvoudigde procedure is van toepassing. Bij deze aanvraag werden geen adviezen gevraagd, noch het standpunt van de aanpalende eigenaars. Bij deze aanvraag werd geen openbaar onderzoek georganiseerd. Er werd geen wijzigingsverzoek gevraagd. Er werd geen administratieve lus toegepast. De uiterste beslissingsdatum van het dossier is 15/10/2024.
Het college van burgemeester en schepenen heeft deze aanvraag onderzocht, rekening houdend met de terzake geldende wettelijke bepalingen, in het bijzonder met het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid, het decreet Natuurbehoud en hun uitvoeringsbesluiten.
Zie verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.
Het college treedt het advies van de gemeentelijke omgevingsambtenaren bij zoals weergegeven onder punt 6 van het verslag en maakt de opgesomde argumentatie tot de hare.
Bijgevolg beslist het college:
Deze omgevingsaanvraag te vergunnen onder voorwaarden krachtens artikel 46 van het Decreet betreffende de Omgevingsvergunning d.d. 25 april 2014, herhaaldelijk gewijzigd, op basis van:
Opgelegde voorwaarden:
De plannen en het aanvraagdossier waarop dit besluit gebaseerd is, maken er integraal deel van uit.
Het college wijst de aanvrager op volgende aandachtspunten:
Hajdar Dzevrije - Koning Albertstraat 17, 2070 Zwijndrecht heeft op 21/06/2024 een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend met referentie OMV_2024056077 en gemeentelijk dossiernummer O/2024/158 voor:
De aanvraag omvat:
De locatie van de aanvraag is Koning Albertstraat 17, 2070 Zwijndrecht en heeft de kadastrale omschrijving 2de afdeling, sectie A nr. 0547 L en EPB-nummer 11056-G-OMV_2024056077. De aanvraag werd ingediend op 21/06/2024 en versie V2 in het Omgevingsloket werd volledig en ontvankelijk verklaard op 03/09/2024. De aanvraag is niet onderworpen aan de milieueffectrapportage. Ze bevat handelingen opgesomd in art. 11 t.e.m. 14 van het BVR d.d. 27 november 2015 tot uitvoering van het decreet betreffende de omgevingsvergunning, de vereenvoudigde procedure is van toepassing. Bij deze aanvraag werden geen adviezen gevraagd, noch het standpunt van de aanpalende eigenaars. Bij deze aanvraag werd geen openbaar onderzoek georganiseerd. Er werd geen wijzigingsverzoek gevraagd. Er werd geen administratieve lus toegepast. De uiterste beslissingsdatum van het dossier is 02/11/2024.
Het college van burgemeester en schepenen heeft deze aanvraag onderzocht, rekening houdend met de terzake geldende wettelijke bepalingen, in het bijzonder met het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid, het decreet Natuurbehoud en hun uitvoeringsbesluiten.
Zie verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.
Het college treedt het advies van de gemeentelijke omgevingsambtenaren bij zoals weergegeven onder punt 6 van het verslag en maakt de opgesomde argumentatie tot de hare.
Bijgevolg beslist het college:
Deze omgevingsaanvraag te vergunnen onder voorwaarden krachtens artikel 46 van het Decreet betreffende de Omgevingsvergunning d.d. 25 april 2014, herhaaldelijk gewijzigd, op basis van:
Opgelegde voorwaarden:
De plannen en het aanvraagdossier waarop dit besluit gebaseerd is, maken er integraal deel van uit
Het college wijst de aanvrager op volgende aandachtspunten:
Ruthgeerts Ingrid - Kapellenkouter 16, 2070 Zwijndrecht heeft op 16/04/2024 een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend met referentie OMV_2024055567 en gemeentelijk dossiernummer O/2024/99 voor:
De aanvraag omvat
De locatie van de aanvraag is Kapellenkouter 16, 2070 Zwijndrecht en heeft de kadastrale omschrijving 1ste afdeling, sectie A nr. 0411 T 2 en EPB-nummer 11056-G-OMV_2024055567. De aanvraag werd ingediend op 16/04/2024 en versie 1 in het Omgevingsloket werd volledig en ontvankelijk verklaard op 13/05/2024. Op 2/07/2024 werd door het college van burgemeester en schepenen de weigering afgegeven voor deze aanvraag. Tegen deze beslissing werd door de aanvrager beroep aangetekend bij de Deputatie van de provincie Antwerpen op 7/07/2024. Op 31/07/2024 werd via het Omgevingsloket een ontvankelijkheids- en volledigheidsverklaring ontvangen en vraag tot advies van de deputatie. Op 30/09/2024 werd via het Omgevingsloket de beslissing van de deputatie, genomen in zitting van 19/09/2024, ontvangen.
Het college van burgemeester en schepenen heeft deze aanvraag onderzocht, rekening houdend met de ter zake geldende wettelijke bepalingen, in het bijzonder met het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid, het decreet Natuurbehoud en hun uitvoeringsbesluiten.
Zie verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.
Het college neemt kennis van de inhoud van de beslissing van de Deputatie van de provincie Antwerpen d.d. 19/09/2024, waarbij er een vergunning onder voorwaarden wordt verleend.
Dossiergegevens
DE VLAAMSE WATERWEG met adres Lange Kievitstraat 111, 2018 Antwerpen heeft een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij met referentie OMV_2024003809 en met gemeentelijk dossiernummer O/2024/125 voor:
De locatie van de aanvraag is Kruibeeksesteenweg 227, 2070 Zwijndrecht en heeft de kadastrale omschrijving 1ste afdeling, sectie A nrs. 0130, 0417, 0129, 0123 B, 0428, 0414, 0131, 0110 B, 0119 A, 0111 B, 0416, 0429, 0127 A, 0125 A, 0083 E 4, 0134, 0133, 0112 H, 0415, 0413, 0427, 0128, 0113 A, 0426 A, 0438 A, 0432, 0433, 0109, 0434, 0137, 0135, 0085 H, 0126, 0132, 0431, 0412, 0417 A 2, 0127 B, 0108 A, 0430, 0136, 1ste afdeling, sectie B nr. 0038 K, 2de afdeling, sectie C nrs. 0100 A 3, 0100 H 2, 0100 Z 2.
Besluit van de vergunningverlenende overheid
Op 19-09-2024 werd door de vergunningverlenende overheid het volgende beslist:
Advies gemeentelijke omgevingsambtenaren
De dienst Leefomgeving stelt voor om kennis te nemen van de beslissing van de vergunningverlenende overheid dd. 19-09-2024. Het college verleende op 04-06-2024 een gunstig advies met voorwaarden. Er is ons inziens geen aanleiding om een beroep in te dienen tegen deze beslissing.
Het college neemt kennis van het besluit van de vergunningverlenende overheid om aan DE VLAAMSE WATERWEG het verzoek tot bijstelling van lozingsnormen voor PFAS in te willigen.
De aannemer vordert zijn 7e vorderingsstaat voor de werken uitgevoerd tijdens de maand september 2024 voor een bedrag van 50.987,51 euro. De btw ter waarde van 10.707,38 euro wordt rechtstreeks betaald aan de dienst btw.
Het diensthoofd openbaar domein bevestigt dat de werken werden uitgevoerd volgens de voorwaarden van het bestek zodat de vorderingen gewettigd zijn.
Het college keurt vorderingsstaat 7 van Manus Antwerpen vzw goed voor de maand september 2024 voor een bedrag van 50.987,51 euro. De btw ter waarde van 10.707,38 euro wordt rechtstreeks betaald aan de dienst btw.
De Dienst Uitvoering en de Dienst Projecten onderzochten twee opties voor herstellingen die de levensduur verlengen tot de aanvang van de wegen- en rioleringswerken.
Optie 1 : Slemlaag:
op de zone tussen de oversteekplaats bij huisnummer 38 en huisnummer 95. Enkel op de rijweg, dus exclusief fietspaden en parkeerplaatsen.
Optie 2 : Plaatselijke insnijdingen rondom de meest gedegradeerde zones:
op de meest gedegradeerde zones.
Voor beide opties werd een raming opgemaakt, en worden de voor- en nadelen opgesomd.
| Optie 1 Slemlaag | Optie 2 Plaatselijk herstel toplaag |
Kostenraming (exclusief btw) | 35.000 € | 25.000 € |
Oppervlakte | 3500 m² | 8 zones voor een totaal van 625 m² |
Verwachte levensduur | 5 tot 7 jaar | 5 tot 10 jaar voor de behandelde zones |
Esthetiek | Uitzicht van een uniform vernieuwde rijweg | Afwisselend uitzicht van vernieuwde rijweg en verouderde rijweg, met kleurverschillen tussen de behandelde en onbehandelde zones. |
Risico’s mits goede uitvoering bij geschikte weersomstandigheden | Geen | Verdere degradatie van onbehandelde zones. Risico op degradatie bij de bijkomende naden. |
Inschatting mobiliteitshinder | Rijweg onbeschikbaar gedurende 2 tot 3 werkdagen | Rijweg onbeschikbaar gedurende 4 tot 5 werkdagen |
De details van de voorgestelde zones voor herstel zijn toegevoegd in bijlage.
Aan het bestuur wordt de principiële keuze voorgelegd voor het type herstelwerken, zodat een overheidsopdracht kan worden uitgeschreven. Vanuit de Dienst Uitvoering en Dienst Projecten wordt een herstelling d.m.v. een slemlaag voorgesteld om volgende redenen:
Na de principiële goedkeuring door het bestuur zal een bestek opgemaakt werden, dat nog ter goedkeuring zal voorgelegd worden aan het bestuur vooraleer uit te sturen.
Het college beslist om over te gaan tot de herstelling van de gedegradeerde asfaltverharding in de Pastoor Coplaan d.m.v. een slemlaag.
Wijzigingen in de organisatiestructuur
Om de stabiliteit van de werking tijdens deze overgangsperiode te kunnen garanderen, zijn een aantal aanpassingen aan de organisatiestructuur en taakafspraken binnen Uitvoering wenselijk (noodzakelijk). Hierbij werd vertrokken van volgende uitgangspunten
Voorliggend voorstel werd besproken en goedgekeurd op het clusteroverleg (met betrokken directeurs van Beveren en Kruibeke) van 19 september en het fusieteam van 4 oktober 2024.
Onderbrengen van administratie onder de resp. diensten
Er werd geopteerd om het team administratie op te splitsen in 2 teams, 1 onder Openbaar Domein en 1 onder Gebouwen om volgende redenen
Dienst Gebouwen
Aangezien er op vlak van coördinatie van onderhoud gebouwen een ‘gat’ is binnen de 3 administraties, was er consensus bij de betrokken directeurs van de 3 gemeenten dat er per 1.1.2025 een diensthoofd gebouwen dient aangeworven te worden met middelen die vrijkomen door de openstaande directeursfunctie. Dit werd ook zo opgenomen in de nota ‘Tijdelijke structuur Leefomgeving en Openbaar Domein’ die al eerder aan het fusieteam werd voorgelegd.
Over het functieniveau in het definitieve organogram is nog geen consensus (B1-B3 vs B4-B5?). Dit dient verder opgenomen te worden bij de functiewegingen ikv de fusie. Feit is dat de coördinator onderhoud van 1.1.2025 tot aan de inwerkingtreding van het definitieve organogram 2 C4-C5-profielen dient aan te sturen én eindverantwoordelijke is voor de Dienst Gebouwen. Omwille van hiërarchie én verantwoordelijkheden stellen wij voor om de B1-B3-functie op het kader van Uitvoering (teamverantwoordelijke Administratie) tijdelijk op te schalen naar B4-B5 Diensthoofd Onderhoud Gebouwen door middel van een tijdelijke waarneming van 1.1.2025 tot aan de inwerkingtreding van het definitieve organogram.
Naast de B1-B3-functie (teamverantwoordelijke Administratie) voorzien we ook nog 1 C1-C3 administratieve functie van het huidige kader om op een meer gestructureerde manier de gebouwenadministratie te kunnen opvolgen.
De taakverdeling (op grote lijnen) voor alle leidinggevende en administratieve functies is toegevoegd in bijlage.
Dienst Openbaar Domein (Wegen, Groen & Logistiek)
De belangrijkste wijziging in de structuur van de Dienst Openbaar Domein is een thematische clustering van groen & openbaar domein, waardoor er ruimte is om op niveau van functies te diversifiëren. Meer concreet: het takenpakket van de teamverantwoordelijken Groen en Openbare Werken wordt gecombineerd tot 1 functie van teamverantwoordelijke Groen & Openbare Werken. Op die manier hopen we:
Ook binnen het Team Administratie onder Openbaar Domein stellen we een aantal wijzigingen voor:
Poets
De structuur van Poets blijft ongewijzigd. Gezien het uitgebreide takenpakket van de directeur per 1.1.25 (Publiek Domein Kruibeke + Uitvoering Zwijndrecht) én het gegeven dat Poets in zowel in Beveren als in Kruibeke in een andere cluster is ondergebracht (Interne Zaken - Facility Management), zijn wij vragende partij om het team Poets van Zwijndrecht versneld onder de aansturing van de leidinggevende van Beveren te brengen (en dus op dit vlak af te wijken van de 1+1+1 afspraken), zodat ook de teamverantwoordelijke Poets per 1.1.25 zicht heeft op een duidelijke aansturing.
FInancieel
Zie het overzicht in bijlage (presentatie) : voorliggende bewegingen worden uitgevoerd binnen het bestaande budget van de dienst
De juiste persoon op de juiste plek
Eénmaal de organisatiestructuur uitgewerkt, zijn we gaan kijken naar de juiste persoon op de juiste plek. Daarbij werd rekening gehouden met talenten en persoonlijke voorkeuren, alsook een goede onderlinge (versterkende) samenwerking. Zeker op dat laatste vlak zijn door het uitblijven van een duidelijk leiderschap in het verleden wonden geslagen.
Wij stellen volgende personeelsverschuivingen in navolging van de structuurwijziging voor:
Functiewijziging binnen zelfde graad
Sam Audenaert: van technisch deskundige gebouwen naar technisch deskundige Openbaar Domein (C4-C5)
Nathalie De Clerck: van teamverantwoordelijke Poets naar teamverantwoordelijke Admin & Logistiek (C4-C5)
Thomas De Buck: van ploegbaas naar technisch administratief medewerker (D4-D5)
Tijdelijke waarneming van B1-B3 naar B4-B5 coördinator Onderhoud Gebouwen door Sissi De Kerf
Hierdoor ontstaan volgende vacante functies:
o De vacature deskundige Gebouwen C4-C5 zo snel mogelijk in te vullen door een spoedige aanstelling uit de wervingsreserve voor een vergelijkbare functie in Beveren (lopende selectieprocedure).
o De interim-opdracht van Luk Gladines te verlengen in afwachting van de indiensttreding van de nieuwe deskundige Gebouwen, en zo nodig (gezien de omvangrijke opdracht voor 2025 en afhankelijk van de expertise en ervaring van de nieuwe medewerker) nog langer aan te houden.
PROCEDURE
Onder normale omstandigheden is voorliggende wijziging ontwerp van een kaderwijziging en worden er procedures interne mobiliteit gevoerd met functiewijzigingen en formele selecties . Op minder dan drie maanden van de fusiedatum waarbij alle functies in het 1+1+1 organogram toch weer bij elkaar worden gegooid en op korte termijn een nieuwe reorganisatie / samenvoeging / definitief organogram zal nodig zijn en omwille van de precaire situatie en het zeer grote risico qua continuïteit en permanentie van de dienst, wordt voorgesteld om de reorganisatie via collegebeslissingen door te voeren weliswaar in overleg met alle betrokkenen én met de fusiepartners zodat er geen stappen gezet worden die toekomstige samenvoeging bemoeilijken of hinderen.
Het college van burgemeester en schepenen keurt de reorganisatie tijdelijke organisatiestructuur voor de Dienst Uitvoering in afwachting van het definitieve organisatiestructuur goed.
Het college van burgemeester en schepenen verleent de principiële goedkeuring aan
Er zijn een aantal aanvragen ingediend betreffende de voortijdige beëindiging van concessies.
De procedure betreffende de voortijdige beëindiging van concessies zal gestart worden op 01/11/2024. Aan de ingang van de begraafplaats en aan het betrokken perceel wordt een aanplakking gedurende een termijn van 6 maanden voorzien (tot 01/05/2025).
De aanvragers worden voor de start van de procedure op de hoogte gesteld.
Na de procedure worden de concessies ambtshalve opgeheven en worden de grafmonumenten verwijderd.
Vooraleer de grafmonumenten worden verwijderd, wordt een controle gedaan betreffende de registratie op de lijst van graven van lokaal historisch belang.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van de start van de procedure van de voortijdige beëindiging van de concessies.
De aanvraag heeft dossiernummer 2277925 in Eaglebe en is in bijlage toegevoegd.
Op zaterdag 26 oktober 2024 organiseert vzw Herleving Kapellenkouter Halloween voor de buurtbewoners. Vanaf 19:00 tot 23:30 uur kunnen gezinnen in kleine groepjes een korte griezeltocht maken met enkele activiteiten onderweg (voorlezen, griezelen...). In de halloweenbar, opgesteld te Kapellenkouter aan huisnummer 70, kunnen de ouders, kinderen en buurtbewoners vanaf 19:00 uur iets drinken tot middernacht. De voorbereidingen hiervoor starten op zaterdag 26 oktober 2024 om 17:00 uur en het einde van de opruim is voorzien dezelfde avond om middernacht. Men verwacht ongeveer 89 deelnemers uit de buurt.
Vzw Herleving Kapellenkouter wenst een gedeelte van Kapellenkouter parkeer- en verkeersvrij te maken om een partytent op te stellen ter hoogte van huisnummers 66 tot en met 72.
Gunstig advies van de politie:
Advies dienst Noodplanning: Standaardadvies zonder bijkomende voorwaarden of maatregelen.
N.V.T.
Het college geeft toelating aan vzw Herleving Kapellenkouter voor het organiseren van Halloween op zaterdag 26 oktober 2024.
Het college gaat akkoord met het advies van politie en de dienst Noodplanning.
Het wijkcomité kan, mits voorlegging van de nodige bewijsstukken aan de Vrijetijdsbalie binnen een maand na afloop van het evenement, in aanmerking komen voor een toelage voor wijk- en straatfeesten.
De aanvragen hebben dossiernummers 2264340 (Zwijndrecht) en 2264468 (Burcht) in Eaglebe en zijn in bijlage toegevoegd.
Vanaf zondag 27 oktober 2024 tot en met zondag 3 november 2024 organiseert de dienst Lokale Economie van gemeente Zwijndrecht het evenement "Bloemenverkoop Allerheiligen'' in de Kerkhofstraat en op de hoek van de Zwijndrechtsestraat en Idsteinlaan te Burcht. Het evenement omvat een traditionele bloemenverkoop door lokale handelaren tijdens het Allerheiligenweekend rond de kerkhoven te Zwijndrecht en Burcht.
In Zwijndrecht zal de bloemenverkoop plaatsvinden vanaf dinsdag 29 oktober 2024 tot en met zaterdag 2 november 2024 en dit telkens tussen 8:00 uur en 18:00 uur. De opbouw hiervan start op dinsdag 29 oktober 2024 om 6:00 uur. Het einde van de opruim op deze locatie is voorzien op zaterdag 2 november om 20:00 uur.
In Burcht gaat de bloemenverkoop van start vanaf zondag 27 oktober 2024 tot en met 3 november 2024 en dit telkens tussen 8:00 uur en 18:00 uur. De opbouw hiervan start op zondag 27 oktober 2024 om 6:00 uur. Het einde van de opruim op deze locatie is voorzien op zondag 3 november 2024 om 20:00 uur.
De dienst Lokale Economie van gemeente Zwijndrecht verwacht een 100 deelnemers.
De dienst Lokale Economie wenst een parkeervrije zone op de parking van het kerkof te Zwijndrecht tegen de muur van de begraafplaats. De mindervalideplek mag hierbij vrijblijven.
Gunstig advies van politie: Parkeerverbod van zondag 27 oktober 2024 6:00 tot en met zondag 3 november 2024 20:00 aan de linker kant van de ingang van het kerkhof te Zwijndrecht. Mindervalide plek mag vrijblijven.
Advies dienst Noodplanning: Standaardadvies zonder bijkomende voorwaarden. Het standaardadvies is in bijlage opgenomen.
N.V.T.
Het college gaat akkoord dat de dienst Lokale Economie van gemeente Zwijndrecht vanaf zondag 27 oktober 2024 tot en met zondag 3 november 2024 de bloemenverkoop Allerheiligen organiseert.
Het college gaat akkoord met het tijdelijk parkeerverbod aan het kerkhof van Zwijndrecht.
Het college gaat akkoord met het advies van politie en de dienst Noodplanning.
De aanvraag heeft dossiernummer 2270080 in Eaglebe en is in bijlage toegevoegd.
Op donderdag 31 oktober 2024 organiseert Sporting Burcht een halloweentocht voor de kinderen onder begeleiding van (groot)ouders. In kleine groepjes zal gewandeld worden vanuit het plein van Sporting Burcht in de omliggende straten en wandelwegen. De organisatie wenst enkele Halloweenopstellingen te plaatsen op de route en enkele wegwijzers op te hangen om de wandelroute aan te duiden. De organisatie wenst eveneens een tijdelijk parkeerverbod op de wegel bij Sporting Burcht tussen de parking tot aan de tennisterreinen achter De Wallen. De halloweentocht start vanaf 18:00 uur en het einde is voorzien om 22:30 uur. De voorbereidingen voor de tocht starten op 31 oktober 2024 om 17:00 uur en het einde van de opruim is voorzien die avond om 23:30 uur. Sporting Burcht verwacht ongeveer 500 deelnemers aan de halloweenactiviteit, verspreid over de hele avond. Een overzicht van de te volgen route is in bijlage toegevoegd.
Gunstig advies van politie:
Advies dienst Noodplanning: Standaardadvies zonder bijkomende voorwaarden of maatregelen. Het advies is in bijlage opgenomen.
N.V.T.
Het college gaat akkoord dat Sporting Burcht op donderdag 31 oktober 2024 een halloweentocht organiseert.
Het college keurt de tijdelijke verkeersmaatregelen goed.
Het college gaat akkoord met het advies van politie en de dienst Noodplanning.
De aanvraag heeft dossiernummer 2263611 in Eaglebe en is in bijlage toegevoegd.
Op donderdag 31 oktober 2024 organiseert Wijkcomité Tuinwijk een jaarlijks Halloweenfeest voor de buurtbewoners. Het wijkcomité wenst het pleintje in het midden van de wijk wat griezelig aan te kleden en een partytentje te plaatsen. Wie wil kan zich verkleden in het thema. Omdat enkel het middenplein wordt gebruikt, dient er geen parkeerverbod of straat verkeersvrij gemaakt te worden. De activiteit start donderdag 31 oktober 2024 om 18:00 uur en duurt tot 22:00 uur. De voorbereidingen starten de dag zelf om 15:00 uur en het einde van de opruim is voorzien om 23:00 uur. Er worden ongeveer 30 buurtbewoners verwacht die deelnemen. Via een whats app groep zullen de inwoners uitgenodigd worden voor deze activiteit.
Advies politie: gunstig
Advies Milieudienst: gunstig
Advies dienst Noodplanning: Standaardadvies zonder bijkomende voorwaarden of maatregelen. Dit advies is in bjilage toegevoegd.
N.V.T.
Het college geeft toelating aan Wijkcomité Tuinwijk voor het organiseren van Tuinwijk griezelt op donderdag 31 oktober 2024.
Het college gaat akkoord met het advies van politie, Milieudienst en de dienst Noodplanning.
Het wijkcomité kan, mits voorlegging van de nodige bewijsstukken aan de Vrijetijdsbalie binnen een maand na afloop van het evenement, in aanmerking komen voor een toelage voor wijk- en straatfeesten.
In bijlage het verslag van de jeugdraad: september 2024.
Het besluit van de gemeenteraad van november 2019 betreffende de afsprakennota tussen het gemeentebestuur en de gemeentelijke adviesraden.
De Jeugdraad is erkend als gemeentelijk adviesorgaan.
Het college neemt kennis van het verslag van de algemene vergadering van de jeugdraad.
Voor de eenmalige aankoop van speeltoestellen voor Kinderopvang Kobbe werd prijs en offertevoorstel gevraagd bij de volgende firma’s:
Dadiplay bv - info@dadiplay.be - | Libraplay nv/sa - info@libraplay.eu - |
Keerweg 10 9850 Deinze België | Industriepark-Drongen 14/206 B-9031 Drongen B-4020 Liège Boulevard Emile de Laveleye 191 B-4020 Liège België |
Europlay - info@europlay.eu - | Kompan - kompan.be@kompan.com - |
Eegene 9 B-9200 Dendermonde Belgium | Langestraat 37A 6624 AA Heerewaarden Nederland |
Nijha BV - info@nijha.nl - | |
Postbus 3 7240 AA Lochem Nederland |
Volgende voorstellen werden ontvangen binnen het budget van 20 000 euro incl. btw:
De voorstellen werden uitgebreid bekeken met het team van Kinderopvang Kobbe en Hans Wuytack voor de technische ondersteuning.
Europlay
- offertevoorstel: speeltoestellen Berghut, Sprookjescirkel, Duikelrek, Paddenstoelen en zandkokers in Robinahout (speeltoestel Berghut is voor weinig kinderen, weinig uitdagend voor oudere kinderen, ijzeren zandkokers worden warm in de zon en de Sprookjescirckel stimuleert kinderen niet om te bewegen)
Libraplay
- voorstel offerte 1: drie speeltoestellen: zandtoestel, winkeltje en spiderweb (spiderweb niet op maat van kleuters)
- voorstel offerte 2:
--> zandtakels van dit merk -> BTI gaf volgende opmerking: vingertjes kunnen meegenomen worden met de ketting in de gaten van de ophangblok
Dadiplay BV
- offerte voorstel 1: drie speeltoestellen in grenenhout (zandbaktoestel, winkeltje en bewegingsparcours) en een offerte van diezelfde toestellen in gerecycleerde materialen
- offerte voorstel 2: drie speeltoestellen in Robiniahout (weinig uitdagend)
Toestellen in grenenhout zijn ook verkrijgbaar in gerecycleerde materialen. De constructiepalen zijn gemaakt van composiet van 100% gerecycled consumentenafval, voornamelijk kleding. - De groene panelen zijn gemaakt van HDPE panelen, gemaakt van 100% gerecycled oceaanafval zoals visnetten en touwen. De platformen zijn gemaakt van HPL-platen die bestand zijn tegen chemische en biologische factoren, UV-stralen en wisselende weersomstandigheden. Dadiplay creëert van afval dat voorheen de bodem en de lucht verontreinigde, eco-plekken voor creatief spel. Gerecycleerde speeltoestellen zijn niet alleen klimaatneutraal, maar ook zeer duurzaam en veilig in gebruik.
Deze offerte is duurder dan de vooropgestelde 20 000 euro, maar financieel nog steeds haalbaar voor dienst kind. Met de toenemende aandacht voor duurzaamheid en milieubewustzijn is het kiezen voor speelelementen gemaakt van gerecycleerde eco-materialen een stap in de juiste richting. Dit sluit naadloos aan bij de groene visie en ambities van het bestuur. Zo kunnen we er samen voor zorgen dat de huidige en toekomstige generaties opgroeien in een veilige en gezonde omgeving.
Er wordt voorgesteld om de aankoop te doen bij de aanbieder/leverancier die het meeste en meest uitdagende speelelement aanbiedt in een duurzaam alternatief, zijnde (Dadiplay bv , Keerweg 10, 9850 Deinze) tegen de prijs van 21.108,57 euro incl. 21% btw en te kiezen voor offertevoorstel 1: drie speeltuigen in gerecycleerde materialen.
Dit om volgende redenen:
- Diversiteit. 3 speeltoestellen met verschillend spelaanbod: zandspelen, rollenspel, beweging
- Veilig en op maat van kleuters
- Drie speeltoestellen voor kinderen tussen 2,5 en 12 jaar en waar veel kinderen op kunnen spelen
- Uitdagend bewegingsparcours dat kinderen echt aanzet tot bewegen (grove motoriek)
- Twee speeltoestellen die aanzetten tot rollenspel (sociale vaardigheden)
- Geen valondergrond nodig
- Ecologie: toestellen gemaakt uit gerecycleerde materialen (UV resistent, bestand tegen algenvorming, neemt geen water op, even duurzaam als staal en rot of corrodeert niet)
- Keuze materiaal: gerecycleerde materialen en niet in Robinia-hout of grenenhout (gevoelig voor verschillende weersomstandigheden, houtrot/schimmels kunnen mogelijks ontstaan van binnenuit)
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, artikel 92 (aanvaarde factuur, opdrachten van beperkte waarde).
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, artikel 4, §3 en 124.
Goedkeuring wordt verleend aan de eenmalige aankoop van speeltoestellen voor Kinderopvang Kobbe bij de firma Didaplay bv (Keerweg 10, 9850 Deinze, België) tegen de prijs van 21.108,57 euro incl. 21% btw.
Overeenkomstig artikel 14/1 van de wet van 17/06/2016, moeten de facturen in elektronische vorm (in XML-formaat volgens de PEPPOL bis standaard) verzonden worden. De facturen worden rechtstreeks ingediend via https://digital.belgium.be/e-invoicing of via uw boekhoudprogramma (verbonden met het PEPPOL-netwerk).
Het bedrag en de inhoud van de factuur werden gecontroleerd door de desbetreffende dienst en stemmen overeen met de geleverde werken en/of diensten.
De werkelijke kost van de factuur kan voor het gemeentebestuur hoger of lager uitvallen, afhankelijk van de btw-plicht van het bestuur, die van toepassing is op de factuur.
Het college keurt volgende factuur van meer dan 7.500 euro (excl. btw) goed en maakt ze over aan de financieel directeur voor uitbetaling:
Intern factuurnr | Leverancier | Factuurbedrag | Omschrijving | Werkelijke kost voor het bestuur |
2024/4930/AIF | CAW OOST-VLAANDEREN | €26.815,84 | Afrek. Overkop Zwijndrecht tem 31/08/2024 | €26.815,84 |
2024/4822/AIF | ICW INTERWAAS | €33.142,22 | /WO/ Fase 1 & 2 RUP Boskouter | €33.142,22 |
2024/4395/AIF | IBOGEM OV | €139.940,35 | Werkingsbijdrage 2024: deel 9 | €139.940,35 |
2024/4830/AIF | IBOGEM OV | €139.940,35 | Werkingsbijdrage 2024: deel10 | €139.940,35 |
De offertes dienden het bestuur ten laatste op 24 september 2024 om 11.00 uur te bereiken.
De verbintenistermijn van 120 kalenderdagen eindigt op 22 januari 2025.
Er werden 4 offertes ontvangen :
- Willemen Groep
nv, Boerenkrijgstraat 133 te 2800 Mechelen (84 842,73 euro excl. btw of 102 659,70 euro incl. 21% btw);
- Hertsens Infra NV, Oeverkant 38 te 2070 Burcht (123 936,01 euro excl. btw of 149 962,57 euro incl. 21% btw);
- Colas Noord nv - Agentschap Noord, Merksemsebaan 298 te 2110 Wijnegem (107 768,35 euro excl. btw of 130 399,70 euro incl. 21% btw);
- Soga nv, Havinkbeekstraat 3 te 9130 Beveren (94 934,32 euro excl. btw of 114 870,53 euro incl. 21% btw);
Op donderdag 26 september 2024 werd de firma Willemen Groep nv uitgenodigd om een verbeterde offerte in te dienen, uiterlijk tegen donderdag 3 oktober 2024.
De firma Willemen Groep nv heeft geen verbeterde offerte ingediend.
Het verslag van nazicht van de offertes werd opgesteld op 24 september 2024 (administratief nazicht) door de dienst contractbeheer en op 3 oktober 2024 (technisch nazicht) door de technische dienst.
Er wordt voorgesteld om, rekening houdende met het voorgaande, de opdracht "Diverse wegenwerken in de Suikerdijkstraat en het Schuttershof" te gunnen aan de economisch meest voordelige bieder (op basis van de prijs), zijnde Willemen Groep nv, Boerenkrijgstraat 133 te 2800 Mechelen tegen het nagerekende offertebedrag van 84 842,73 euro excl. btw of 102 659,70 euro incl. 21% btw (17 816,97 euro btw medecontractant).
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 en latere wijzigingen inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van 143 000,00 euro niet).
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Goedkeuring wordt verleend aan het verslag van nazicht van de offertes, opgemaakt op 24 september 2024 (administratief nazicht) door de dienst contractbeheer en op 3 oktober 2024 (technisch nazicht) door de technische dienst.
Het verslag van nazicht van de offertes in bijlage maakt integraal deel uit van deze beslissing.
De opdracht “Diverse wegenwerken in de Suikerdijkstraat en het Schuttershof” wordt gegund aan de economisch meest voordelige bieder (op basis van de prijs), zijnde Willemen Groep nv, Boerenkrijgstraat 133 te 2800 Mechelen tegen het nagerekende offertebedrag van 84 842,73 euro excl. btw of 102 659,70 euro incl. 21% btw (17 816,97 euro btw medecontractant).
De uitvoering moet gebeuren overeenkomstig de lastvoorwaarden vastgelegd in het bestek met nr. 802.
In het kader van de opdracht “Aankoop bestelwagens voor de dienst openbare werken en de dienst onderhoud” werd een bestek met nr. 805 opgesteld door de dienst contractbeheer.
De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op 115 702,48 euro excl. btw of 140 000,00 euro incl. 21% btw.
Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 en latere wijzigingen inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van 143 000,00 euro niet).
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.Het bestek met nr. 805 en de raming voor de opdracht “Aankoop bestelwagens voor de dienst openbare werken en de dienst onderhoud”, opgesteld door de dienst contractbeheer, worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt 115 702,48 euro excl. btw of 140 000,00 euro incl. 21% btw.
Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Volgende ondernemers worden uitgenodigd om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking:
- Waasland Automotive, Pareinpark 4 te 9120 Beveren;
- Auto Centrum Zwijndrecht, Dorp West 125 te 2070 Zwijndrecht;
- IMACAR Sint-Niklaas, Prins Boudewijnlaan 117 te 9100 Sint-Niklaas;
- Garage De Witte, Sint-Niklaasstraat 92 te 9170 Sint-Gillis-Waas;
- Waasland Motor BV, Kapelanielaan 2c te 9140 Temse;
- Cammaert Trucks Waasland nv, Kapelanielaan 4 te 9140 Temse.Op 2 september 2024 heeft Jaron BV via e-mail een verzoek ingediend tot aanpassing van de openingsuren van de cafetaria.
Na overleg tussen Jaron BV en de sportdienst werden volgende aangepaste openingsuren voorgesteld:
- maandag, dinsdag en donderdag: 12u00 - 14u00 en 17u00 - sluitingstijd
- woensdag: 12u00 - sluitingstijd
- vrijdag: 12u00 - 14u00 en 16u00 - sluitingstijd
- zaterdag: 09u00 - sluitingstijd
- zondag: 10u00 - sluitingstijd
Deze voorstellen worden positief geadviseerd door de sportdienst.
De concessieovereenkomst cafetaria gemeentelijk sportcentrum 'Den Draver' van 4 juni 2018, vastgesteld door het college van burgemeester en schepenen van 27 maart 2018.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het college van burgemeester en schepenen gaat akkoord met de aanpassing van de openingstijden van de cafetaria in gemeentelijk sportcentrum 'Den Draver':
- maandag, dinsdag en donderdag: 12u00 - 14u00 en 17u00 - sluitingstijd
- woensdag: 12u00 - sluitingstijd
- vrijdag: 12u00 - 14u00 en 16u00 - sluitingstijd
- zaterdag: 09u00 - sluitingstijd
- zondag: 10u00 - sluitingstijd.
Omwille van de fusie zal voor het infomagazine van de fusiegemeente een nieuwe opdracht uitgeschreven worden. De huidige overeenkomst met Pro-Mailing dient opgezegd tegen 31 december 2024. Een laatste bedeling van het infomagazine Zwijndrecht staat gepland tussen 16 en 20 december 2024.
In bestek nr. 761 onder rubriek II.7 (stopzetting van de overeenkomst) staat vermeld dat de gemeente Zwijndrecht het contract steeds kan opzeggen via aangetekend schrijven, mits het respecteren van een opzegtermijn van 1 maand. Deze opzegtermijn begint te lopen op de eerste dag van de maand volgend op de maand waarin de opzeg werd gegeven.
De communicatiedienst geeft een positief advies voor opzegging van de overeenkomst met Pro-Mailing tegen 31 december 2024.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a)
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
De opdracht “Bedelen van het infomagazine Zwijndrecht”, gegund aan de firma Pro-Mailing (Bpost), Ieperstraat 41A te 8610 Kortemark, wordt opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand. De huidige opdracht eindigt op 31 december 2024.
Aannemer Hertsens Infra dient zijn vijfde vorderingsstaat en vorderingsstaat 5 BIS (voor de maand september 2024) en zesde vorderingsstaat en vorderingsstaat 6 BIS (voor de maand oktober) in voor de heraanleg van de sokkel van het gemeentehuis.
Deze werden nagekeken door ontwerper Studio Klein Brabant en door Pieter Mennes, coördinator infrastructuur.
Vorderingsstaat 5 bedraagt 9.005,61 euro, of 10.896,79 euro incl. BTW.
Vorderingsstaat 5 BIS bedraagt 3.300,00 euro, of 3.993,00 euro incl. BTW.
Vorderingsstaat 6 bedraagt 102.127,27 euro, of 123.574,00 euro incl. BTW.
Vorderingsstaat 6 BIS bedraagt 10.730,17 euro, maar werd voorlopig geweigerd.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 36.
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Vorderingsstaat 5 voor de heraanleg van de sokkel van het gemeentehuis wordt goedgekeurd voor een bedrag van 9.005,61 euro, of 10.896,79 euro incl. BTW.
Vorderingsstaat 5 BIS voor de heraanleg van de sokkel van het gemeentehuis wordt goedgekeurd voor een bedrag van 3.300,00 euro, of 3.993,00 euro incl. BTW.
Vorderingsstaat 6 voor de heraanleg van de sokkel van het gemeentehuis wordt goedgekeurd voor een bedrag van 102.127,27 euro, of 123.574,00 euro incl. BTW.
In het initiële contract (2004) is een hoofdstuk opgenomen over het bestendig toezicht, het kwalitatief en kwantitatief opvolgen van de werken en het bijhouden van het dagboek der werken, met als doel de uitvoering van de werken door de aannemer conform aan de aanbestedingsvoorwaarden na te gaan.
Onder het permanent werftoezicht worden minstens volgende prestaties verwacht:
Gezien de complexiteit van de werken (complex rioleringsontwerp, bemaling, grondverzet, waterzuivering en complexe bovenbouw,...) is dagelijks toezicht aangewezen.
Het initieel vastgestelde ereloon voor het bestendig toezicht werd bepaald op 3.700,00 euro per kalendermaand [...]. Na indexering (formule van algemene index van de consumptieprijzen) zou het ereloon voor de opvolging circa 7.617,94 euro/maand bedragen. Omgerekend betekent dit een ereloontarief van 47,5 €/uur. Tegenwoordig bedraagt het minimum tarief voor een voltijdse toezichter 70 €/uur (IKP). Vandaar dat wordt voorgesteld om de toezichter aan te stellen voor 28 uur/week of 3,5 d/week.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 36.
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.Het college van burgemeester en schepenen beslist om de ontwerpopdracht van Sweco uit te breiden met de opdracht voor het bestendig toezicht op het project voor de wegen- en rioleringswerken in de Burchtsestraat en omgeving ten bedrage van 7.617,94 euro/maand voor 28u/week of 3,5d/week.
De samenwerkingsovereenkomst is aangegaan voor onbepaalde duur en wordt, behoudens opzeg door één van de partijen, opnieuw ter bevestiging voorgelegd in het jaar na de gemeenteraadsverkiezingen.
Gezien de werking van de Stichting zich binnen de provincie Antwerpen situeert en de fusiegemeente deel zal uitmaken van de provincie Oost-Vlaanderen, werd aan de Stichting gevraagd of de fusiegemeente nog lid kan blijven en wat de modaliteiten van een eventuele stopzetting zijn.
Philippe De Backer, directeur Stichting Kempens Landschap heeft in een mail van 14 juni 2024 volgende laten weten:
‘Het Directiecomité stemt er mee in om de deur open te zetten voor projecten buiten de provincie Antwerpen, maar de formele besluitvorming kan slechts genomen worden op onze eerste Raad van Bestuur in 2025 en op basis van een concrete vraag.
Wel zouden er naar gemeenten buiten de Provincie Antwerpen nieuwe voorwaarden worden gesteld:
- Jaarlijks lidmaatschap (0,3 euro/inwoner) en nader te bepalen startvergoeding bij effectieve opname expertise-dossier (lees: beschermd erfgoed/landschap in eigendom van gemeenten waar onze Stichting haar ervaring en aanpak ter beschikking stelt). Gelet op de surplus van 10% restauratiepremies via onze Stichting blijft het hefboomeffect zeer groot voor samenwerking.
- Hoofdzakelijk opname van expertise-dossiers - aankoopdossier dienen dossier per dossier afgewogen worden, mede ter bepaling van de gemeentelijke bijdrage/tussenkomst.
Het lijkt ons een meerwaarde de werking van de Stichting te komen toelichten aan het bestuur van de nieuwe fusiegemeente ter verdere besluitvorming.
Bij positieve besluitvorming wordt dan een nieuwe samenwerkingsovereenkomst afgesloten met de fusiegemeente.
Bij negatieve besluitvorming stopt de samenwerking automatisch.’
Omdat er nog geen enkel project in aanmerking is gekomen om via ondersteuning van de Stichting uitgewerkt te worden en hiervoor ook niet direct nieuwe projecten in aanmerking komen en omdat de voorwaarden voor de fusiegemeente anders zijn dan in de huidige samenwerkingsovereenkomst, wordt voorgesteld om de samenwerkingsovereenkomst op te zeggen.
Indien het nieuwe bestuur van de fusiegemeente dat wenst, kan in 2025 (of later) gevraagd worden aan de Stichting om de werking te komen toelichten en kan het nieuwe bestuur op dat moment beslissen over een nieuwe samenwerking.
Samenwerkingsovereenkomst aangaande Stichting Kempens Landschap, goedgekeurd in gemeenteraad van 24 juni 2021, artikel 2.1.
Het college van burgemeester en schepenen gaat akkoord om de opzeg van de samenwerkingsovereenkomst aangaande Stichting Kempens Landschap voor te leggen aan de gemeenteraad van oktober.
De voorzitter vraagt of er opmerkingen zijn bij het verslag van de vorige zitting.
Het college van burgemeester en schepenen is bevoegd op basis van artikel 56-57 van het decreet lokaal bestuur
Het college keurt het verslag van de vorige zitting goed.
Er kunnen variapunten voorgelegd worden ter bespreking.
Het college heeft de variapunten besproken.