Voor de uitvoering van een ICT-audit voor de fusiegemeente werd een prijsaanvraag uitgeschreven.
Volgende kandidaten werden aangeschreven:
Aangeschreven firma | Adres | Postnr | Woonplaats |
Inetum-Realdolmen (via raamcontract Brugge) | A. Vaucampslaan 42 | 1654 | Huizingen |
Axi (via raamcontract Vito) | Molenweg 107 | 2830 | Willebroek |
Simac nv (via raamcontract Creat) | Arthur de Coninckstraat 5 | 3070 | Kortenberg |
Savaco (via raamcontract Vito) | Beneluxpark 19 | 8500 | Kortrijk |
Er werden 3 offertes bij het bestuur ingediend:
Naam van de inschrijver | Postnr | Woonplaats | Vermoedelijke kosten incl. btw | Vermoedelijke kosten excl. btw |
Inetum-Realdolmen | 1654 | Huizingen | 34 769,68 euro* | 28 735,27 euro* |
Simac nv | 3070 | Kortenberg | 1 911,64 euro per dag** | 1 579,86 euro** |
Truegen (via Savaco) | 2240 | Massenhoven | 99 971,41 euro*** | 82 621 euro*** |
* Inetum-Realdolmen heeft een gedetailleerde offerte ingediend. Er wordt een duidelijk plan van aanpak aangegeven met een management summary. Inetum-Realdolmen geeft aan een high level IT infrastructure roadmap met bijhorende deelprojecten aan te leveren. Er zal een budgettaire inschatting aangeleverd worden voor het verdere traject. Er wordt een schematisch overzicht aangeleverd van de effort die vanuit de Enterprise Technology Architect (ETA) van Inetum-Realdolmen nodig zal zijn en welke effort (o.a. in de vorm van workshops) in een eerste fase verwacht wordt vanuit de betrokken besturen en diensten.
Er wordt aangegeven dat een realistische timing voor het uitwerken van de IT roadmap richting eind april 2024 gaat.
Inetum-Realdolmen geeft aan ervaring en kennis te hebben met fusies of samenwerkingen. Enkele referenties: fusie Lievegem, integratie Sociaal Huis en stad Oostende, ziekenhuisgroep AZ Oostende.
Gelijkaardige trajecten zijn lopende: IT stad Brugge en fusie Galmaarden - Gooik - Herne.
De voorgestelde offerte beantwoordt aan de voorgelegde opdrachtomschrijving (Aankoopcentrale Brugge).
** Simac heeft enkel de prijs voor een consultant aangeboden zonder aan te geven dat ze zullen voorzien in een uitgewerkt plan van aanpak, een uitwerking van de kostprijs, een inschatting van het tijdsbestek, een inschatting van de workload voor de ICT- teams. De voorgestelde dagprijs van 1 911,64 euro inclusief btw is voor een senior consultant profiel buiten het raamcontract.
De voorgestelde offerte beantwoordt niet aan de voorgelegde opdrachtomschrijving.
*** Truegen heeft een offerte opgemaakt zonder gedetailleerd toe te lichten hoe er te werk zal gegaan worden om tot het eindresultaat te komen (bv. workshops nodig, welke profielen worden ingezet, verwachte workload voor de ICT-diensten, …). Er wordt in een beperkte toelichting meegegeven dat randapparatuur uit het bestek moet gehaald worden omdat dit niet de corebusiness is van Truegen. Er wordt ook aangegeven dat er geen resultaatsverbintenis kan gemaakt worden op basis van het ingediende voorstel. De hoge inschatting van kostprijs voor de inventarisatie van de hardware doet vermoeden dat de opdracht niet correct werd ingeschat door Truegen. Er staat uitdrukkelijk vermeld dat deze info wordt aangeleverd door de opdrachtgever.
Truegen geeft aan dat ze 8 weken nodig hebben vanaf gunning om tot een uitgewerkt voorstel te komen. De voorgestelde offerte beantwoordt niet volledig aan de voorgelegde opdrachtomschrijving en is veel duurder dan de andere aanbiedingen.
Er wordt voorgesteld om, rekening houdende met het voorgaande, de opdracht “Inventarisatie ICT-infrastructuur in het kader van de fusie” te gunnen aan Inetum-Realdolmen nv, A. Vaucampslaan 42 te 1654 Huizingen.
De werkgroep ICT Beveren-Zwijndrecht-Kruibeke geeft een gunstig advies.
Het college van burgemeester en schepenen van Beveren besliste op 12 februari 2024 om de opdracht te gunnen aan Inetum-Realdolmen nv, A. Vaucampslaan 42 te 1654 Huizingen.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 en latere wijzigingen inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 2, 6° en 47 §2 die de aanbestedende overheden vrijstelt van de verplichting om zelf een plaatsingsprocedure te organiseren wanneer ze een beroep doen op een aankoopcentrale en artikel 43.
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Er wordt akte genomen van de beslissing d.d. 12 februari 2024 van het college van burgemeester en schepenen van de gemeente Beveren tot gunning van de opdracht 'Inventarisatie ICT-infrastructuur in het kader van de fusie' via raamcontract Brugge
aan de firma Inetum-Realdolmen, A. Vaucampslaan 42 te 1654 Huizingen.