Normaal gezien wordt de dienstverlening op vrijdag 3 januari 2025, na de feestdagen, hervat. Omdat 2025 door de fusie een atypisch jaar wordt, wordt aan het college voorgesteld om die heropstart uit te stellen naar maandag 6 januari 2025. Dat geeft de dienst ICT, financiële dienst en alle betrokken medewerkers de tijd om nieuwe integraties, nieuwe softwarepakketten en de kassa's uitvoerig te testen. Niet werkende integraties en software hebben immers een heel grote impact op de dienstverlening, waardoor die niet gegarandeerd is.
Deze uitzonderlijke sluiting op 3 en (voor sommige diensten ook) 4 januari 2025 is alleen van toepassing op alle frontoffice diensten die burgers ontvangen, met uitzondering van de sporthal en de buitenschoolse kinderopvang. De sluiting is niet van toepassing op de backoffice diensten, die dus wel het werk hervatten op 3 januari 2025.
Het college beslist om de frontoffice dienstverlening uitzonderlijk te sluiten op 3 en 4 januari 2025.