TTC Cyclingteam organiseert van vrijdag 20 september 2024 tot en met zondag 22 september 2024 op de parking en aan de terreinen van Atletiek de Wallen een GPA (Grote Prijs Adriaenssens) randanimatie en benefiet ten voordele van het Kinderkankerfonds. Op zondag 22 september 2022 vormen deze activiteiten eveneens de randanimatie tijdens de GPA wielerwedstrijden. De organisatie verwacht ongeveer 180 personen die de actie mee ondersteunen. De voorbereidingen van de benefiet starten op donderdag 19 september 2024 en het einde van de opruim is voorzien op maandag 23 september 2024.
De organisatie vraagt om parking De Wallen parkeer- en verkeersvrij te maken om de deelnemers aan de benefietactie voldoende plaats te geven en een tent en springkasteel te plaatsen. De organisatie wenst daarnaast flyers uit te delen om de benefiet aan te kondigen. De organisatie vraagt ook om een tombola ten voordele van het Kinderkankerfonds te mogen organiseren. Tot slot vraagt de organisatie een afwijking op het sluitingsuur op zondag 22 september 2024 om 02:00 uur.
Het programma van de benefiet ziet er als volgt uit:
Vrijdag 20 september 2024:
ochtend: plaatsen tent en springkasteel voor de kantine De Wallen
avond: dartstoernooi
Zaterdag 21 september 2024:
middag: oriëntatieloop & oriëntatiewandeling
avond: eetfestijn - barbecue en vanaf 20:00 uur een DJ optreden
Zondag 22 september 2024:
ochtend: toertocht wielertoeristen
middag: 2 wielerwedstrijden TTC met prijsuitreiking
avond: gezellig samenzijn en einde
Gunstig advies van politie:
Op dinsdag 9 januari 2024 was er een overleg met alle betrokken partijen en werd beslist dat op 21 september 2024 eveneens het evenement Aftap2070 kan doorgaan gezien geen van de organisatoren de datum van zijn evenement kon verplaatsen. Zij houden rekening met elkaar wat betreft opbouw van hun respectievelijke evenementen. Voor de huidige aanvraag kan alles zoals voorgaande jaren worden overgenomen wat betreft de opstelling en plaatsing. De wielerwedstrijd op 22 september 2024 zal in een aparte aanvraag behandeld worden.
Gunstig advies van de Milieudienst:
- de meetplaats bevindt zich op een hoogte tussen 1,5 en 3 meter boven de vloer en op ten minste 0,5 meter van het plafond en de wanden;
- de meetplaats bevindt zich ter hoogte van de mengtafel, voor zover de mengtafel zich tussen het publiek en centraal tussen de belangrijkste luidsprekers bevindt;
- indien niet voldaan wordt aan de voorwaarden, vermeld in 2°, bevindt de meetplaats zich tussen het publiek en centraal tussen de belangrijkste luidsprekers;
- de meetplaats is toegankelijk voor de toezichthoudende overheid.
4. Op initiatief en op kosten van de exploitant wordt ofwel LAeq,15min, ofwel LAmax,slow continu gemeten door middel van meetapparatuur die voldoet aan de vereisten, vermeld in artikel 2 van bijlage 5.32.2.2bis. Het geluidsniveau is tijdens de muziekactiviteit continu zichtbaar voor en wordt continu bewaakt door de exploitant of door een door hem aangestelde persoon.
De verplichting tot het meten van het geluidsniveau geldt niet als door de exploitant een geluidsbegrenzer gebruikt wordt die zo is afgesteld dat de norm, vermeld in het eerste lid, gerespecteerd wordt. De geluidsbegrenzer moet voldoen aan volgende vereisten (bijlage 5.32.2.2bis):
Een geluidsmeter kan worden ontleend bij de vrijetijdsbalie.
Advies dienst Noodplanning:
Wij hebben met de brandweer de afspraak dat adviezen voor evenementen blijven gelden zolang er niets wijzigt aan de aanvraag en de opstellingen. Het advies van vorig jaar van de brandweer met de bijhorende standaardvoorwaarden blijft geldig en is in bijlage toegevoegd. De organisatie moet rekening houden met volgende voorwaarden van de brandweer: 2301, 2321, 2324, 2325, 2328, 2329, 2348, 2364, 2378, 2384.
Dit advies is volledig en uitsluitend gebaseerd op de informatie die de dienst communicatie & veiligheid in haar bezit heeft op het moment dat het advies wordt geformuleerd. De aanvrager is verantwoordelijk voor de correctheid en de volledigheid van de informatie. Dit advies geldt daarom enkel voor de opstelling en de activiteiten die werden aangeduid op het aanvraagformulier.
Gelet op het type evenement raadt de dienst Noodplanning aan een EHBO-post te voorzien. De aanwezigheid van verpleegkundige, ziekenwagen of MUG is hier niet nodig.
De organisator dient er voor te zorgen dat het evenement aan alle gestelde standaardvoorwaarden of extra opgelegde voorwaarden van de brandweer en politie inzake veiligheid en toegankelijkheid voldoet, zowel door de eigen medewerkers, onderaannemers, partners, deelnemers en bezoekers, als alle andere betrokkenen van het evenement.
Deze standaardvoorwaarden staan beschreven in het Bestuurlijk Handhavingsreglement (te raadplegen op www.zwijndrecht.be) en in de Standaardvoorwaarden Brandweer Zone Antwerpen (te raadplegen op www.antwerpen.be). Een kopie van deze documenten is te verkrijgen bij de dienst communicatie en veiligheid. Het evenement dienst tevens te voldoen aan de Advies voor Wielerwedstrijden opgemaakt door Dr. Winne Haenen Arts Gezondheidsinspecteur (Federale Overheidsdienst Volksgezondheid).
N.V.T.
Het college geeft toelating aan TTC Cycling om een GPA randanimatie en benefiet Kinderkankerfonds te organiseren van vrijdag 20 september 2024 tot en met zondag 22 september 2024.
Het college gaat akkoord dat een stilstaan- en parkeerverbod op parking De Wallen wordt ingesteld volgens het signalisatieschema van de politie.
Het college geeft toelating aan de organisatie om flyers uit te delen, mits deze na afloop van de activiteit opgeruimd worden.
Het college gaat akkoord met de organisatie van een tombola ten voordele van het Kinderkankerfonds.
De burgemeester verleent toelating voor een afwijking op het sluitingsuur op zondag 22 september 2024 en bepaalt dit om 02:00 uur.
Het college gaat akkoord met het advies van politie, Milieudienst en de dienst Noodplanning.